اندازه و ابعاد درب ساختمانی

اندازه و ابعاد درب ساختمانی

انواع درب ‌های ساختمانی

درب‌های ساختمانی با توجه به نوع کاربردی که در مکان‌های مختلف دارند به صورت زیر تقسیم بندی می‌شوند:

درب‌ های داخلی ساختمان: درب ‌های داخلی ساختمان شامل درب اتاق‌ ها، درب حمام و سرویس بهداشتی، درب اتاق خواب و … هستند.

درب‌ های خارجی ساختمان: درب‌های خارجی ساختمان مانند درب ورودی، درب حیاط، درب پارکینگ و … هستند.

بر این اساس هر کدام از این درب‌ ها باید دارای ابعاد و اندازه‌ های استاندارد باشند تا استفاده و رفت و آمد از آنها برای افراد راحت باشد.

درب ‌های ساختمانی ضد حریق: این درب‌ ها طوری ساخت و تولید می‌شوند که در برابر آتش سوزی و احتراق مقاوم و مستحکم باشند.

درب‌ های ساختمانی ضد سرقت: درب‌ های ساختمانی ضد سرقت به منظور جلوگیری از سرقت و دزدی ساخته شده و در ساختمان‌ ها نصب و راه اندازی می‌شوند.

برای اینکه استفاده و رفت و آمد از این نوع درب‌ ها در ساختمان برای افراد راحت و آسان باشد، اندازه‌ها و ابعاد استانداردی برای هر کدام از آنها مشخص و تعیین شده است که در ادامه به بیان آنها می‌پردازیم.

استاندارد های درب‌ های داخلی و خارجی ساختمان چگونه است؟

درب‌های داخلی و خارجی موجود در ساختمان‌ها مانند دیگر قسمت‌ها و بخش‌های آپارتمان در زمان طراحی نیاز به داشتن یک اندازه و ابعاد استاندارد دارند؛ چرا که چند سانتیمتر کمتر یا بیشتر بودن اندازه آنها می‌توانند مشکلات زیادی را به وجود آورد.

برای هر کدام از درب‌های موجود در ساختمان از نوع درب‌های داخلی یا درب‌های خارجی باید اندازه و ابعاد آنها مطابق با استانداردهای موجود در نظر گرفته شود.

همان طور که می‌دانید درب‌ ورودی ساختمان که به صورت درب نفر رو نیز هستند معمولاً از نوع تک لنگه یا یک و نیم لنگه یا دو لنگه تولید و ساخته می‌شوند که ابعاد و اندازه آنها بر اساس نوع متغیر است.

در صورتی که درب نفر رو ورودی ساختمان به صورت تک لنگه یا یک و نیم لنگه نصب شود، اندازه و ابعاد استاندارد برای آن به صورت جدول زیر در نظر گرفته می‌شود. (البته باید گفت که درب‌  نفر رو ورودی ساختمان که تک لنگه یا یک و نیم لنگه نصب می‌شوند معمولاً از نوع درب فلزی هستند.)

همچنین برای درب‌ های نفر رو ورودی ساختمان که به صورت دو لنگه نصب می‌شوند، ابعاد استاندارد به صورت جدول زیر است.

درب ضد سرقت دارای چه ابعادی هستند؟

ابعاد استاندارد و اندازه درب ضد سرقت

در هنگام انتخاب و خرید درب ‌های ضد سرقت برای ساختمان‌های مسکونی یا اداری یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مواردی که باید به آن توجه نمود اندازه و ابعاد درب ‌های ضد سرقت است.

درب‌ های ضد سرقت ممکن است در دو نوع تک لنگه یا دو لنگه در ساختمان‌ها نصب و راه اندازی شوند؛ لذا ابعاد و اندازه‌های استاندارد برای هر کدام از آنها به صورت زیر است:

ابعاد درب ضد سرقت تک لنگه چگونه است؟

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت تک لنگه یا یک و نیم لنگه معمولاً به صورت 204×97 سانتیمتر در نظر گرفته می‌شود و همچنین ساب فریم آنها باید دارای ارتفاع 216 و عرض 122 سانتیمتر باشد.

استاندارد ابعاد درب های ساختمان

استاندارد درب ضد سرقت دو لنگه چگونه است؟

درب‌ های ضد سرقت از نوع دو لنگه حداقل باید دارای عرض 150 سانتیمتر باشد و ابعاد اطراف آنها به صورت 80×40 میلیمتر در نظر گرفته می‌شود که در افزایش مقاومت آنها نقش به سزایی خواهد داشت.

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت دو لنگه

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت دو لنگه

اندازه استاندارد درب ورودی ساختمان کدام است؟

درب‌های ورودی ساختمان بر اساس نوع کاربری و موقعیت قرار گیری آنها دارای اندازه و ابعاد متغیر هستند.

ابعاد و اندازه استاندارد برای درب‌ های ورودی ساختمان بر اساس نوع به صورت زیر است:

چنانچه درب ورودی نفر رو و به صورت تک لنگه باشد، عرض استاندارد آن می‌تواند از 110 تا 130 سانتیمتر باشد.

در صورتی که درب ورودی نفر رو و دو لنگه باشد، عرض استاندارد آن می‌تواند بین 120 تا 220 سانتیمتر باشد.

اگر درب ورودی ساختمان از نوع درب پارکینگی باشد اندازه استاندارد و مفید آن می‌تواند حداقل 300 سانتیمتر باشد.

ابعاد اندازه استاندارد درب ورودی ساختمان

استاندارد درب اتاقی در ساختمان چگونه است؟

درب ‌های اتاقی در ساختمان‌ها معمولاً درب‌ هایی با ارتفاع 2 متر و 10 سانتیمتر در نظر گرفته شده و به منظور جدا سازی و تفکیک قسمت‌ها و بخش‌های داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای درب ‌های اتاقی داخل ساختمان‌ها به طور معمول میزان و اندازه بازشدگی آنها به صورت استاندارد 70 تا 85 سانتیمتر در نظر گرفته می‌شود.

درب‌ های اتاقی در ساختمان‌ها معمولاً برای درب‌ های حمام، درب ‌های سرویس بهداشتی و … نصب و راه اندازی می‌شوند و بازشدگی این درب‌ ها به صورت استاندارد بین 60 تا 75 سانتیمتر است.

ابعاد استاندارد درب اتاقی در ساختمان

ابعاد درب اتاق خواب چگونه است؟

معمولاً برای درب ‌های اتاق خواب در ساختمان‌ های مسکونی ابعاد استاندارد 70 تا 85 سانتیمتر در نظر گرفته می‌شود البته این ابعاد و اندازه‌ها برای درب‌ های اتاق خواب یک لنگه اعمال می‌شود.

لذا درب‌ های اتاق خواب باید دارای اندازه و ابعاد کاملاً استاندارد باشند تا افراد به راحتی و بدون مشکل بتوانند وسایل ساختمانی و لوازم خانگی را از آنها عبور دهند و برای این منظور دچار مشکل نشوند.

ابعاد درب ضد حریق چیست؟

ابعاد استاندارد درب ضد حریق

در ابتدا باید یادآوری نمود که درب‌ ضد حریق برای اینکه بتوانند در ساختمان‌های مسکونی یا اداری نصب و راه اندازی شوند، حتماً باید تأییدیه و مجوز سازمان آتش نشانی را جهت نصب در مکان مورد نظر داشته باشند.

بر این اساس می‌توان گفت ابعاد برای درب‌ ضد حریق به صورت پشت تا پشت چهارچوب درب می‌تواند دارای اندازه 110×210 سانتیمتر یا 105×210 سانتیمتر باشد.

در صورتی که ساختمان ‌ها جهت نصب درب‌ ضد حریق از سازمان آتش نشانی دارای مجوز و تأییدیه باشند، می‌توانند با ابعاد و اندازه‌های استاندارد ذکر شده اقدام به نصب درب‌ های ضد حریق نمایند.

همچنین ابعاد و اندازه ساب فریم برای درب‌ های ضد حریق می‌تواند به صورت 111×211 سانتیمتر یا 106×211 سانتیمتر باشد.

با توجه به اینکه احتمال دارد درب ‌های ضد حریق از نوع تک لنگه یا دو لنگه ساخته و تولید شود، بنابراین می‌توان گفت:

ابعاد استاندارد برای درب‌ ضد حریق فلزی تک لنگه به صورت 112×211 سانتیمتر و برای درب ‌های ضد حریق فلزی دو لنگه به صورت 202×217 سانتیمتر است.

تمامی ابعاد استاندارد ذکر شده قابل تغییر می باشد و شما می توانید  ابعاد درخواستی را سفارش نمایید.

تهران درب

تهران درب با تولید درب ضد سرقت ایرانی با بالاترین کیفیت و طراحی های بسیار زیبا در انواع مدل های لوکس، مدرن ، گلد و سفارشی در انواع رنگ های چشم نواز با متریال متفاوت از فلز مستحکم تا چوب های طبیعی بلوط، راش، گردوی آمریکایی و … مجموعه ای کامل از انواع درب را برای شما عزیزان فراهم آورده تا متناسب با فضای مورد استفاده بهترین انتخاب را داشته باشید.

کیفیت تضمین شده تهران درب، در تولید انواع درب های ضد سرقت با ویژگی های ضد دیلم، چارجوب متحرک و متریال های بسیار باکیفیت نگرانی شما در انتخاب درب مناسب به حداقل می رساند. شما می توانید بهترین برند درب ضد سرقت ایرانی را از تهران درب خریداری نمایید.

فروشگاه تهران درب تولید کننده انواع درب ضد سرقت ترک ، درب ضد سرقت ایرانی ، درب ضد حریق، درب ضد آب، درب آکوستیک و درب ضد سرقت فلزی همراه با ضمانت و خدمات پس از فروش میباشد تا رضایت مشتریان عزیز را جلب کند. حتی شما میتوایند خرید اینترنتی درب را با سرعت بالا و راحت انجام دهید.

شرکت تهران درب، تولید کننده درب لابی ، درب ضد سرقت ، درب ضد حریق و انواع مختلف درب های داخلی در تهران می باشد. این شرکت خدمات خود را محدود به استان تهران نکرده است و مشتریان مختلفی از نقاط مختلف کشور خرید درب ضد سرقت و سایر درب های ساختمانی را از تهران انجام می دهند. تهران درب، علاوه بر فروش درب ضد سرقت در تهران و سایر استان ها توانسته خدمات خوبی در قبال نصب درب ضد سرقت و درب های داخلی را نیز در استان های دیگر انجام دهد.

تهران درب عرضه کننده انواع: درب ضد سرقت ، درب ضد سرقت برجسته، درب ضد سرقت CNC ، درب ضد سرقت لامینوکس، درب ضد سرقت 2 لنگه، درب ضد سرقت 1.5 لنگه، درب ضد سرقت فلزی، درب اتاق خواب ،  درب ملامینه، درب hdf اتاق خواب، درب اتاق خواب با رنگ پوششی ، درب اتاق خواب با روکش راش ، درب اتاق خواب با رویه پی وی سی ، درب اتاق خواب شیشه خور ، در سرویس بهداشتی ، درب ضد آب abs ، درب ضد آب pvc ، درب ضد آب وکیوم، درب اداری ، درب هتلی، درب بیمارستانی، درب آکوستیک، درب داخلی اداری، درب ورودی، درب لابی ، درب فرفروژه، درب ویلایی، درب چوبی، درب فلزی، درب خروج اضطراری و چهارچوب درب با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت می­باشد.

تهران درب، آماده ثبت سفارش همکاران، پیمانکاران و شرکت های ساختمانی برای انواع درب ضد سرقت شامل: درب ضد سرقت ارزان، درب ضد سرقت ترک، درب ضد سرقت لوکس، در ضد سرقت ایران، درب ABS ، درب ضد آب  درب abs ساده و درب ای بی اس قابداردرب HDF  درب اچ دی اف ساده، درب hdf روکش pvc، درب HDF  روکش ملچ و رنگی درب ملچ ، درب تمام چوب، درب لیزری خام و رنگ شده، درب آکوستیک (عایق صدا) در ضد حریق، چهارچوب اتاقی، چهارچوب کمد دیواری، درب PVC ، درب پی وی سی برجسته، درب pvc  برجسته نگین دار، درب روکش pvc در انواع ضخامت درب  HPL، درب ملامینه و درب ضد خش با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در کمترین زمان تحویل است

 

تهران درب

تهران درب، وابسته به هلدینگ فانوس دیزایین، با بیش از یک دهه سابقه فعالیت درخشان در صنعت ساخت و ساز، آماده ارائه خدمات ساختمانی و دکوراسیون داخلی، به هموطنان عزیز و سازمان ها، شرکت ها و مراکز تجاری می­باشد.

مفتخریم به شما همراهان گرامی اعلام کنیم با داشتن نیروهایی مجرب و متخصص در بخش طراحی داخلی و اجرای پروژه های مسکونی گرفته تا طراحی داخلی دکوارسیون اداری و حتی دکوراسیون تجاری آماده خدمت رسانی به شما عزیزان خواهیم بود .

تهران دکور …. طراحی رویاهای شما

نوسازی داخلی ساختمان مراحل و انجام آن قبل از عمل دکوراسیون انجام می­شود و شامل خدمات ساختمانی، همچون: نصب درب ضد سرقت، ایزوگام، برقکشی ساختمان، تخریب ساختمان، دیوارکشی ساختمان، ساخت استخر، سرامیک و کاشی، سنگ ساختمان، عایق، قیرو گونی، لوله کشی ساختمان، نصب دوربین مداربسته، نمای ساختمان، کناف همچین اراته خدمات دکوراسیون، با مجربترین کارشناسان هلدینگ فانوس، همچون : آینه کاری ، دکوراسیون، سقف کاذب، نقاشی ساختمان، نورپردازی ساختمان، پارکت و لمینت، پنجره دوجداره، پوستر، کابینت، کمد دیواری، کناف، گچبری و گچکاری و … می باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید