چهارچوب چوبی چیست ؟

چهارچوب چوبی چیست ؟

چهارچوب وزن درب را تحمل می کند، به همین دلیل بهتر است چهارچوب چوبی از یک گونه با دوام ساخته شود. شرکت از فینگرجوینت برای ساخت چهارچوب چوبی استفاده می کند. فینگرجوینت چوب طبیعی است که تبدیل به قطعات کوچک شده و مجددا یکپارچه می شود. به این عمل گرفتن زور چوب می گویند و این باعث می شود تا چوب به مرور زمان تاب برندارد.

در ادامه به شرح مراحل نصب چهارچوب در فریم دیوار می پردازیم.

نصب چهارچوب درب چوبی

اولین گام برای قرارگیری درب در محل مورد نظر نصب چهار چوب می باشد. از آنجایی که درب در داخل چهارچوب قرار می گیرد، باید از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشد تا تحمل وزن درب را داشته باشد. فرایند و طریقه نصب چهارچوب درب به شرح زیر انجام می گردد.

لازم به ذکر است، این فرایند با فرض نصب فریم از پیش انجام می گردد. فریم دیوار معمولاً دارای قوطی فلزی می باشد.

جهت درک بهتر می توانید ویدئوی اموزش نصب درب چوبی اتاق را در ابتدای این صفحه مشاهده نمایید.

1- بکارگیری لغاز در محل نصب درب

شاید این سوال برایتان مطرح شود که لغاز درب چیست ؟ در محل نصب پنجره و درب؛ در عرض دیوار یک پیش آمدگی برای قرارگیری چهارچوب ایجاد می گردد که اصطلاحاً به آن لغاز گفته می شود. عرض لغاز باید حداقل 5 سانتی متر باشد که برابر با ضخامت درب می باشد. با توجه به اینکه روکوب و پشت کوب نیز بر روی چهارچوب درب های چوبی قرار می گیرد؛ ضخامت نهایی به 10 سانتی متر می رسد.

2- ترازبندی چهارچوب

برای نصب چهارچوب ابتدا باید اندازه گذاری های دقیقی انجام گردد. در واقع چهارچوب باید با کف و سقف هم تراز باشد. پس از اندازه گذاری و علامت زدن دقیق، محل شاخک های چهارچوب بر روی دیوار تخلیه می گردد و چهارچوب در محل خود قرار می گیرد. در مرحله بعد با بهره گیری از شاقول، ترازبندی افقی و عمودی انجام می شود، تا اطیمنان حاصل گردد محل چهارچوب کج نمی باشد. سپس سطح های بیرونی نیز ترازبندی می شود نیز تا اطمینان حاصل گردد چهارچوب به سمت جلو یا عقب تمایل ندارد.

3- استفاده از فوم پلی اورتان در فرایند نصب چهارچوب درب

بین دیوار و چهارچوب باید 1.5 سانتی متر فضای خالی از دو طرف در نظر گرفته شود که اصطلاحاً به آن بادخور گفته می شود. این فضای خالی بین دیوار و چهارچوب پس از انجام ترازبندی دقیق با فوم پلی اورتان پر می شود. همانطور که در ویدئوی بالا مشاهده می کنید، این فوم از پایین به بالا تزریق می شود. فوم پلی اورتان خاصیت انبساط و چسبندگی دارد. بعبارتی پس از تزریق آن در فضای خالی، فوم انبساط پیدا کرده و فضا را کاملاً اشباع می نماید. علاوه بر این با توجه به چسبندگی بالایی که دارد، چهارچوب را در محل خود ثابت نگه می دارد.

برای درب های چوبی می توان روکوب و پشت کوب را به منظور زیبایی بیشتر بر روی چهارچوب نصب کرد. در فرایند ساخت، روکوب توسط چسب چوب و میخ بر روی چهارچوب قرار گرفته و یکپارچه می شوند.

فوم پلی اورتان

4- نصب پشت کوب و روکوب درب

پس از قرارگیری چهارچوب در محل مورد نظر، پشت کوب نصب می گردد. در پشت چهارچوب شیاری طولی به ضخامت 5، 6 و یا 8 میلیمتر وجود دارد. پشت کوب از یک سمت در داخل شیار قرار گرفته و از سمت دیگر با چسب آکواریوم بر روی دیوار چسبانده شده و توسط گیره پیش دستی برای مدتی ثابت نگه داشته می شود.

نصب پشت کوب درب

پس از اتمام نصب چهارچوب و پیش از قرارگیری درب بر روی چهارچوب، باید از تراز بودن چهارچوب اطمینان حاصل کرد. یکی از آزمایش های رایج و راحت، استفاده از 2 نخ یا ریسمان به طول یکسان است. این دو ریسمان باید به صورت ضربدری از دو طرف چهارچوب بر روی هم قرار بگیرند.

لازم به ذکر است، برای زیبایی بخشیدن به محیط، از روکوب چوبی نیز بر روی چهارچوب بهره گیری می گردد. البته نصب پشت کوب بر روی چهارچوب فرانسوی ( شیب دار ) امکان پذیر نیست.

روکوب چهارچوب دارای طرح و رنگ مشابه درب می باشد و همانند یک قاب درب را در بر می گیرد.

تهران درب

تهران درب با تولید درب ضد سرقت ایرانی با بالاترین کیفیت و طراحی های بسیار زیبا در انواع مدل های لوکس، مدرن ، گلد و سفارشی در انواع رنگ های چشم نواز با متریال متفاوت از فلز مستحکم تا چوب های طبیعی بلوط، راش، گردوی آمریکایی و … مجموعه ای کامل از انواع درب را برای شما عزیزان فراهم آورده تا متناسب با فضای مورد استفاده بهترین انتخاب را داشته باشید.

کیفیت تضمین شده تهران درب، در تولید انواع درب های ضد سرقت با ویژگی های ضد دیلم، چارجوب متحرک و متریال های بسیار باکیفیت نگرانی شما در انتخاب درب مناسب به حداقل می رساند. شما می توانید بهترین برند درب ضد سرقت ایرانی را از تهران درب خریداری نمایید.

فروشگاه تهران درب تولید کننده انواع درب ضد سرقت ترک ، درب ضد سرقت ایرانی ، درب ضد حریق، درب ضد آب، درب آکوستیک و درب ضد سرقت فلزی همراه با ضمانت و خدمات پس از فروش میباشد تا رضایت مشتریان عزیز را جلب کند. حتی شما میتوایند خرید اینترنتی درب را با سرعت بالا و راحت انجام دهید.

شرکت تهران درب، تولید کننده درب لابی ، درب ضد سرقت ، درب ضد حریق و انواع مختلف درب های داخلی در تهران می باشد. این شرکت خدمات خود را محدود به استان تهران نکرده است و مشتریان مختلفی از نقاط مختلف کشور خرید درب ضد سرقت و سایر درب های ساختمانی را از تهران انجام می دهند. تهران درب، علاوه بر فروش درب ضد سرقت در تهران و سایر استان ها توانسته خدمات خوبی در قبال نصب درب ضد سرقت و درب های داخلی را نیز در استان های دیگر انجام دهد.

تهران درب عرضه کننده انواع: درب ضد سرقت ، درب ضد سرقت برجسته، درب ضد سرقت CNC ، درب ضد سرقت لامینوکس، درب ضد سرقت 2 لنگه، درب ضد سرقت 1.5 لنگه، درب ضد سرقت فلزی، درب اتاق خواب ،  درب ملامینه، درب hdf اتاق خواب، درب اتاق خواب با رنگ پوششی ، درب اتاق خواب با روکش راش ، درب اتاق خواب با رویه پی وی سی ، درب اتاق خواب شیشه خور ، در سرویس بهداشتی ، درب ضد آب abs ، درب ضد آب pvc ، درب ضد آب وکیوم، درب اداری ، درب هتلی، درب بیمارستانی، درب آکوستیک، درب داخلی اداری، درب ورودی، درب لابی ، درب فرفروژه، درب ویلایی، درب چوبی، درب فلزی، درب خروج اضطراری و چهارچوب درب با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت می­باشد.

تهران درب، آماده ثبت سفارش همکاران، پیمانکاران و شرکت های ساختمانی برای انواع درب ضد سرقت شامل: درب ضد سرقت ارزان، درب ضد سرقت ترک، درب ضد سرقت لوکس، در ضد سرقت ایران، درب ABS ، درب ضد آب  درب abs ساده و درب ای بی اس قابداردرب HDF  درب اچ دی اف ساده، درب hdf روکش pvc، درب HDF  روکش ملچ و رنگی درب ملچ ، درب تمام چوب، درب لیزری خام و رنگ شده، درب آکوستیک (عایق صدا) در ضد حریق، چهارچوب اتاقی، چهارچوب کمد دیواری، درب PVC ، درب پی وی سی برجسته، درب pvc  برجسته نگین دار، درب روکش pvc در انواع ضخامت درب  HPL، درب ملامینه و درب ضد خش با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در کمترین زمان تحویل است

چهارچوب چوبی چیست ؟

تهران درب

تهران درب، وابسته به هلدینگ فانوس دیزایین، با بیش از یک دهه سابقه فعالیت درخشان در صنعت ساخت و ساز، آماده ارائه خدمات ساختمانی و دکوراسیون داخلی، به هموطنان عزیز و سازمان ها، شرکت ها و مراکز تجاری می­باشد.

مفتخریم به شما همراهان گرامی اعلام کنیم با داشتن نیروهایی مجرب و متخصص در بخش طراحی داخلی و اجرای پروژه های مسکونی گرفته تا طراحی داخلی دکوارسیون اداری و حتی دکوراسیون تجاری آماده خدمت رسانی به شما عزیزان خواهیم بود .

تهران دکور …. طراحی رویاهای شما

چهارچوب چوبی چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید