رنگ مناسب برای درب چوبی

رنگ مناسب برای درب چوبی

یک درب حتی اگر از بهترین جنس و مرغوب ترین متریال ساخته شده باشد، اما رنگ آمیزی مطلوبی نداشته باشد زیبایی آن به چشم نمی آید. علاوه بر این اگر رنگ از برندهای معتبر تهیه نشده باشد، ممکن است باعث ایجاد آلرژی های پوستی شود.

در ادامه توضیح مختصری درباره انواع رنگ و همچنین شیوه های مختلف رنگ آمیزی خواهیم داد، سپس اهمیت انتخاب درست رنگ درب را بیان خواهیم کرد.

انواع رنگ درب چوبی

درب اتاق خواب با سه نوع رنگ پولیش، پلی اورتان و نیم پلی استر رنگ آمیزی می شود. در ادامه توضیح مختصری درمورد هریک از این رنگ ها داده می شود.

1- رنگ پولیش؛ رنگ مناسب برای درب چوبی

رنگ پولیش بسیار براق بوده و شیوه رنگ آمیزی آن به شکلی است که در ابتدا حدود 10 لایه رنگ بر روی درب پاشیده می شود. سپس برای براقی بیشتر از نمد استفاده می گردد، به شکلی که ابتد نمد با اندازه بزرگ و سپس از نمد با سایز کوچکتر استفاده می شود. در هر مرحله از نمد زنی برای از بین بردن خط و خطوط سطح درب، بر روی آن پولیش زده می شود. این کار اینقدر ادامه می یابد تا سطح درب کاملا صاف، براق و بدون خطوط گردد. در واقع پولیش مایعی است که بر روی سطح رنگ شده قرار می گیرد تا هرگونه خطوط اضافی را از بین ببرد و سطحی صاف و براق را ایجاد نماید.

مزایای رنگ پولیشی :

این رنگ بشدت سطح درب را براق و شیشه ای می کند و موجب زیبایی هرچه بیشتر درب می شود و در برابر رطوبت نیز مقاوم می باشد.

معایب رنگ پولیشی:

رنگ پولیشی شکننده بوده و اگر پس از نصب و استفاده درب به رنگ آن آسیب برسد امکان ترمیم روی کار وجود ندارد و می بایست درب به کارگاه منتقل شود و نمدکاری و رنگ بر روی آن صورت گیرد، از دیگر معایب این رنگ هزینه بالای آن می باشد.

2- رنگ پلی اورتان ؛ رنگ در اتاق

رنگ پلی اورتان یک محصول دو جزئی می باشد که بر پایه رزین پلی اورتان تهیه شده است. این رنگ به دلیل داشتن استقامت بسیار بالا و چسبندگی فوری، بر روی انواع سطوح و پوشش ها (از جمله درب های چوبی) به عنوان لایه نهایی استفاده می شود. این رنگ برای انواع دربهای چوبی خصوصا درب سرویس بهداشتی مناسب می باشد که موجب افزایش قیمت درب ضد آب دستشویی می گردد.

مزایای رنگ پلی اورتان:

  1. رنگ پلی اورتان مقاومت بالایی در برابر انواع اشعه های نور خورشید و باران های اسیدی دارد.
  2. رنگ پلی اورتان سریع خشک می شود.
  3. رنگ پلی اورتان چسبندگی بالایی و قابلیت اجرا بصورت مات و براق را دارد.

معایب رنگ پلی اورتان:

شفافیت و براقی کمتری نسبت به رنگ پولیشی دارد.

رنگ پلی اورتان دچار تغییر رنگ (رنگ پریدگی) می شود.

هزینه بالاتری نسبت به رنگ پلی استر دارد.

مدل درب اتاق خواب

3- رنگ پلی استر برای رنگ کردن درب اتاق

این رنگ قابلیت اجرا به شکل مات و براق را دارد و تفاوت آن با رنگ پلی اورتان در این می باشد که مقاومت کمتری در برابر رطوبت و نور خورشید دارد، از طرفی قیمت مناسبی دارد.

مدل درب اتاق خواب

شیوه های رنگ آمیزی درب اتاق خواب

برای رنگ کردن درب اتاق شیوه های متنوعی وجود دارد که خروجی یکسانی ندارند، در ادامه با این شیوه ها آشنا می شویم.

1- رنگ آمیزی موج نما

در این نوع رنگ آمیزی؛ نقوش، موج چوب و رگه های آن کاملا مشخص است. این رنگ ها بر پایه روغن و یا آب می باشند و بر روی روکش چوب و یا چوب طبیعی قابل اجرا هستند.

2- رنگ آمیزی پوششی

یک لایه رنگ با ضخامت بالا روی درب زده می شود، به شکلی که دیگر رگه های چوب مشخص نیست. لازم به ذکر است که در اکثر موارد رنگ پوششی سفید یا کرم می باشد.

این شیوه رنگ آمیزی به صورتی است که رنگ باید دارای ضخامت مناسبی باشد (بویژه در درب های MDF)، در صورت نازک بودن سیاهی در ظاهر درب ایجاد می گردد. بنابراین رنگ می بایست به اندازه کافی ضخامت داشته باشد، همچنین با توجه به اینکه چندین دست رنگ می شود، درب پس از رنگ آمیزی نباید به اصطلاح دون دون شود.

3- رنگ آمیزی وایت واش

در رنگ آمیزی White-wash سطح درب با رنگ سفید پوشید می شود، به شکلی که امواج چوب به خوبی قابل مشاهده است. بهره گیری از رنگ های Grey-wash و Black-wash ( خاکستری – مشکی ) نیز با این تکنیک رایج می باشد.

4- رنگ آمیزی پتینه

این رنگ آمیزی شبیه رنگ وایت واش است، با این تفاوت که در موج های چوب رنگ طلایی یا کرم (یا هر رنگ دلخواه دیگری) کار می شود.

تهران درب

تهران درب با تولید درب ضد سرقت ایرانی با بالاترین کیفیت و طراحی های بسیار زیبا در انواع مدل های لوکس، مدرن ، گلد و سفارشی در انواع رنگ های چشم نواز با متریال متفاوت از فلز مستحکم تا چوب های طبیعی بلوط، راش، گردوی آمریکایی و … مجموعه ای کامل از انواع درب را برای شما عزیزان فراهم آورده تا متناسب با فضای مورد استفاده بهترین انتخاب را داشته باشید.

کیفیت تضمین شده تهران درب، در تولید انواع درب های ضد سرقت با ویژگی های ضد دیلم، چارجوب متحرک و متریال های بسیار باکیفیت نگرانی شما در انتخاب درب مناسب به حداقل می رساند. شما می توانید بهترین برند درب ضد سرقت ایرانی را از تهران درب خریداری نمایید.

فروشگاه تهران درب تولید کننده انواع درب ضد سرقت ترک ، درب ضد سرقت ایرانی ، درب ضد حریق، درب ضد آب، درب آکوستیک و درب ضد سرقت فلزی همراه با ضمانت و خدمات پس از فروش میباشد تا رضایت مشتریان عزیز را جلب کند. حتی شما میتوایند خرید اینترنتی درب را با سرعت بالا و راحت انجام دهید.

شرکت تهران درب، تولید کننده درب لابی ، درب ضد سرقت ، درب ضد حریق و انواع مختلف درب های داخلی در تهران می باشد. این شرکت خدمات خود را محدود به استان تهران نکرده است و مشتریان مختلفی از نقاط مختلف کشور خرید درب ضد سرقت و سایر درب های ساختمانی را از تهران انجام می دهند. تهران درب، علاوه بر فروش درب ضد سرقت در تهران و سایر استان ها توانسته خدمات خوبی در قبال نصب درب ضد سرقت و درب های داخلی را نیز در استان های دیگر انجام دهد.

تهران درب عرضه کننده انواع: درب ضد سرقت ، درب ضد سرقت برجسته، درب ضد سرقت CNC ، درب ضد سرقت لامینوکس، درب ضد سرقت 2 لنگه، درب ضد سرقت 1.5 لنگه، درب ضد سرقت فلزی، درب اتاق خواب ،  درب ملامینه، درب hdf اتاق خواب، درب اتاق خواب با رنگ پوششی ، درب اتاق خواب با روکش راش ، درب اتاق خواب با رویه پی وی سی ، درب اتاق خواب شیشه خور ، در سرویس بهداشتی ، درب ضد آب abs ، درب ضد آب pvc ، درب ضد آب وکیوم، درب اداری ، درب هتلی، درب بیمارستانی، درب آکوستیک، درب داخلی اداری، درب ورودی، درب لابی ، درب فرفروژه، درب ویلایی، درب چوبی، درب فلزی، درب خروج اضطراری و چهارچوب درب با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت می­باشد.

تهران درب، آماده ثبت سفارش همکاران، پیمانکاران و شرکت های ساختمانی برای انواع درب ضد سرقت شامل: درب ضد سرقت ارزان، درب ضد سرقت ترک، درب ضد سرقت لوکس، در ضد سرقت ایران، درب ABS ، درب ضد آب  درب abs ساده و درب ای بی اس قابداردرب HDF  درب اچ دی اف ساده، درب hdf روکش pvc، درب HDF  روکش ملچ و رنگی درب ملچ ، درب تمام چوب، درب لیزری خام و رنگ شده، درب آکوستیک (عایق صدا) در ضد حریق، چهارچوب اتاقی، چهارچوب کمد دیواری، درب PVC ، درب پی وی سی برجسته، درب pvc  برجسته نگین دار، درب روکش pvc در انواع ضخامت درب  HPL، درب ملامینه و درب ضد خش با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در کمترین زمان تحویل است

 

تهررنگ مناسب برای درب چوبیان درب

تهران درب، وابسته به هلدینگ فانوس دیزایین، با بیش از یک دهه سابقه فعالیت درخشان در صنعت ساخت و ساز، آماده ارائه خدمات ساختمانی و دکوراسیون داخلی، به هموطنان عزیز و سازمان ها، شرکت ها و مراکز تجاری می­باشد.

مفتخریم به شما همراهان گرامی اعلام کنیم با داشتن نیروهایی مجرب و متخصص در بخش طراحی داخلی و اجرای پروژه های مسکونی گرفته تا طراحی داخلی دکوارسیون اداری و حتی دکوراسیون تجاری آماده خدمت رسانی به شما عزیزان خواهیم بود .

تهران دکور …. طراحی رویاهای شما

نوسازی داخلی ساختمان مراحل و انجام آن قبل از عمل دکوراسیون انجام می­شود و شامل خدمات ساختمانی، همچون: نصب درب ضد سرقت، ایزوگام، برقکشی ساختمان، تخریب ساختمان، دیوارکشی ساختمان، ساخت استخر، سرامیک و کاشی، سنگ ساختمان، عایق، قیرو گونی، لوله کشی ساختمان، نصب دوربین مداربسته، نمای ساختمان، کناف همچین اراته خدمات دکوراسیون، با مجربترین کارشناسان هلدینگ فانوس، همچون : آینه کاری ، دکوراسیون، سقف کاذب، نقاشی ساختمان، نورپردازی ساختمان، پارکت و لمینت، پنجره دوجداره، پوستر، کابینت، کمد دیواری، کناف، گچبری و گچکاری و … می باشد.

 

چه رنگی مناسب برای درب چوبی

 

دیدگاهتان را بنویسید