انواع طراحی کابینت آشپزخانه

کابینت مدرن

انواع طراحی کابینت آشپزخانه

در این نوشته قصد داریم درباره، انواع طراحی کابینت آشپزخانه، صحبت کنیم، با تیم تهران دکور همراه باشید. آنچه شما خواسته اتید ماساختیم …. تهران دکور

در طراحی آشپزخانه مهم ترین موضوعی که لازم است شما در نظر بگیرید نحوه چیدمان اجزای اشپزخانه از لحاظ  دسترسی افراد و کارایی آن برای اکنان خانه است. اگر بخواهیم چیدمان های معمول و استانداردی را برای آشپزخانه در نظر بگیریم ، 6 مدل یا چیدمان بر این اساس می توان بر شمرد.اصلی ترین موضوعی که در این 6 مدل به آن توجه شده است کاربردی بودن فضای آشپزخانه بر اساس اصل مثلث دسترسی به یخچال ، گاز و سینک ظرفشویی است.

به‌طورکلی کابینت‌ها بر اساس؛

  • سبک طراحی
  • و جنس مواد اولیه

نام‌گذاری می‌شوند.

یا بهتر است وقتی اسم یک کابینت را می‌گوییم، اول سبک طراحی آن را بیان کنیم. و بعد جنس مواد اولیه آن را بگوییم. یا برعکس. مثلاً؛ کابینت سبک کلاسیک؛ جنس ممبران یا کابینت سبک مدرن؛ جنس ورق های گلاس.

بعد از طراحی و چیدمان اصول رنگ و هارمونی باید بررسی شود و در این قسمت است که شما می توانید هارمونی رنگ آن را با دکوراسیون منزل خودتان هماهنگ کنید.

 

آنچه شما خواسته اتید ماساختیم …. تهران دکور

کابینت آشپزخانه U شکل

آشپزخانه هایی که به شکل  U طراحی شده اند کارایی زیادی دارند. این آشپزخانه از سه دیوار تشکیل شده است که دو دیوار به صورت موازی و روبروی یکدیگر قرار قرفته اند و یک دیوار میانی این دو دیوار موازی را به هم متصل می کند. به دلیل اینکه پلان ان شبیه به حرف انگلیسی U است به نام شهرت یافته است.

در آشپزخانه های U شکل شما سه دیوار در اختیار دارید که که می توانید کابینت ها را بر روی این سه دیوار نصب کنید به همین دلیل محدودیت فضا برای نگهداری ظروف آشپزخانه نخواهید داشت. علاوه بر این براحتی می توانید اصول دسترسی مثلث آشپزخانه را در این نوع از چیدمان رعایت کرده و کارایی ان را تضمین کنید

مزایای کابینت آشپزخانه U شکل

کارایی بالا

آشپزخانه را می توان برای آشپزخانه های بزرگ و کوچک اتفاده کرد. در صورتی که حداقل عرض آشپزخانه شما 1.8 باشد براحتی توانید از این طرح برای منزل خود بهره بررید.

فضای زیاد برای تعبیه کابینت های بزرگ و جا دار

امکان تعبیه کانتر و پیشخوان

درصورتی که عرض آشپزخانه شما بیشتر از 1.8 باشد می توانید بسته به متراژ آن از جزیره و میز ناهار خوری در آن استفاده کنید

امکان طراحی آشپزخانه U شکل بون کابینت های ردیف بالا  ( به  دلیل اینکه شما سه دیوار برای نصب کابینت در اختیار دارید می توانید در صورت نیاز از کابینت های بالایی برای هر کدام از دیوار ها اجتناب کرده و از پنجره برای تامین نور اشپزخانه استفاده کنید و یک آشپزخانه با کارایی بالا و نور مناسب در اختیار داشته باشید.

کابینت اشپزخانه L شکل

طراحی کابینت برای این آشپزخانه ها همانطور که در حرف انگلیسی L دیده می شود چیدمان کابینت های شما به طور کلی روی رو دیوار اصلی و متقاطع صورت می گیرد. این طراحی بر اساس طول دو دیوار می تواند یک فضای مربع و یا مستطیل را برایتان تداعی کند. اما طراحان داخلی در ارتباط با اشپزخانه هایی که به صورت L بوده و یکی از دیوار های آن طول بیشتری دارد توصیه می کنند که کابینت های هوایی را روی دیواری که ضلع بلند تری دارد نصب کنید و اگر لازم استت کابینت های بلند و مرتفعی دارید تا حد امکان در ضلع کوچکتر و نزدیک به پنجره در صورت وجود قرار ندهید تا مانع از ورود نور طبیعی نشود.

 

 

مزایای کابینت L شکل

اجرای کابینت L شکل بگونه ای است که می توانید استاندارد مثلث اشپزخانه را به خوبی در آن رعایت کنید و ممانعتی برای اجرای آن ندارید.

به دلیل اینکه تنها از دو دیوار اصلی برای نصب کابینت استفاده می کنید عموما یک فضای باز رو به اتاق نشیمن یا فضای ناهار خوری در اختیار خواهید داشت که به شما اجازه می دهد فضای باز تری را در آشپزخانه در اختیار داشته باشید و محدوده فضای آشپز خانه را با قرار دادن میز ناهار خوری و به دلخواه تعیین کنید.

این آشپزخانه هم برای فضاهای کوچک و هم برای فضاهای بزرگ مناسب است و کارایی دارد.

وجود پنجره بر روی یکی از دیوار های اصلی عموما محدودیتی برای اجرای کابینت به شکل L ایجاد نمی کند.

در کابینت های  L شکل نیز شما می توانید در صورتی که فضای کافی در اختیار داشته باشید از جزیره به عنوان میز کار و یا کاتر برای غذاخوری استفاده کنید.

کابینت اشپزخانه خطی

اگر فضای خانه شما کوچک است بهترین چیدمان اشپزخانه برای شما آشپزخانه خطی است. این مدل از اجرای کابینت که تنها روی یک دیوار انجام می شود. اگرچه چیدمان اصلی این آشپزخانه بر روی یک خط انجام می شود و نمیتوان مثلث استاندارد دسترسی به اشپزخانه را در آن رعایت کرد اما برای خانه هایی که متراژ کمتر از 50 دارند بهترین انتخاب است.

کمترین فضا را آشپزخانه اشغال می کند و این برایتان بسیار مفید خواهد بود.. البته گاهی مواقع می توان از یک عنصر جدا کننده مانند میز برای جداسازی فضای آشپزخانه و نشیمن استفاده کرد.

 

 

کابینت آشپزخانه موازی

محل قرار گیری کابینت در این نوع از آشپزخانه ها بر روی دو دیوار روبروی هم و به صورت موازی است. اگرچه فضای زیادی عموما بین فاصلاه دو دیوار اشپزخانه نیست اما در صورتی که طول دیوار ها زیاد باشد شما بابت جایدهی ظروف خود در کابینت ها با مشکلی مواجه نخواهید شد. از طرفی به دلیل فضای نزدیک به هم ببین دو ردیف کابینت کار شده شما براحتی می توانید در این آشپزخانه ها فعالیت کنید اما اگر تعداد افرادیی که در آشپزخانه حضور دارند بیشتر شود کار کمی برایتان سخت می شود. از سویی دیگر به دلیل اینکه افلب این اشپزخانه ها باریک هستند فضایی برای قرار داردن جزیره و یا میز در این قبیل آشپخانه ها وجود ندارد.مگر اینکه متراژ منزل شما زیاد بوده و بتوان فاصله بین دو دیوار را بیشتر و عریض تر درنظر گرفت.

طراحی کابینت آشپزخانه

مدل کابینت آشپزخانه ایرانی جدید

کابینت آشپزخانه ام دی اف

آشپزخانه با کابینت آبی

کابینت آشپزخانه نئو کلاسیک طوسی با جزیره

انواع کابینت بر اساس نحوه اتصال و ساخت

کابینت آشپزخانه

دسته بندی طرح کابینت آشپزخانه در دو نوع کلاسیک و مدرن خلاصه می شود.

کابینت های کلاسیک عمدتا از جنس چوب تشکیل شده اند، پر زرق و برق و شلوغ هستند

و گرما و صمیمیت خانه را می افزایند. کابینت های مدرن شیک و ساده می باشد.

 

کابینت آشپزخانه

اگر آشپزخانه کوچکی دارید و یا زیاد از آشپزی خوشتان نم آید و وسایل برقی شما محدود می باشد

نصب یک ردیف کابینت های مدرن در محیط پخت انتخاب مناسب و جالبی می باشد.

این کابینت ها بسیار ارزان و مطلوب هستند و مناسب برای یک نفر طراحی شده اند

نصب دو طرفه بر دیوار آشپزخانه:

کابینت آشپزخانه

یک طرح مناسب و ویژه برای آشپزخانه هایی که ابعاد مستطیل شکل دارند، این نوع طرح کابینت ارزان و مطلوب است، مناسب برای خانه های کم جمعیت بوده و در برابر عبور نور مانعی ایجاد نمی کند

 

نصب کابینت به صورت L شکل:

کابینت آشپزخانه

اگر آشپزخانه بزرگی دارید استفاده از طرح های دکوراسیون آشپزخانه L شکل انتخاب ویژه و مناسبی می باشد. این طرح فضای موجود را به خوبی پوشش دهی کرده و گوشه های آشپزخانه برای قرار دادن میز آزاد است

نصب کابینت به صورت U شکل:

کابینت آشپزخانه

در هر آشپزخانه ای با هر متراژ زیبا و دلنشین می گردد. از جمله مزیت های این طرح را می توان فضا سازی بیشتر محیط دانست.

نصب کابینت به صورت جزیره:

 

کابینت آشپزخانه کابینت آشپزخانه

از انواع جزیره ثابت یا متحرک می توان به عنوان میز کار، محفظه نگهداری از لوازم برقی، یک سینک جذاب و … استفاده نمود. نصب کابینت جزیره می تواند به صورت دائم یا موقت باشد ارتباط مستقیم آشپزخانه با محیط نشیمن را سبب می شود.

از این رو به زیبایی و جذابیت محیط عمومی نیز می افزاید.

 

  • کابینت آشپزخانه­ های­گلاس : از انواع کابینت­ های مدرن آشپزخانه است که ظاهری براق و درخشان دارد. کابینت های­گلاس تنوع رنگ بالایی دارند. از معایب آنها این است که روی آنها به راحتی خط و خش می­ افتد.
  • کابینت آشپزخانه ممبراناگر طرفدار کابینت کلاسیک آشپزخانه هستید؛ کابینت ممبران یا وکیوم که از انواع کابینت­ های جنس ام­ دی­اف هستند، برای شما مناسب است. کابینت ممبران یکی از انواع مدل کابینت آشپزخانه ایرانی جدید است که طرفداران زیادی پیدا کرده است. این نوع کابینت برای آشپزخانه ­های بزرگ مناسب است.
  • کابینت تمام چوبجزو کابینت­ های کلاسیک و لوکس هستند. ظاهر بسیار زیبا و جذاب از ویژگی­ های این نوع کابینت است و در عین حال هزینه­ ی بالاتری نسبت به بقیه مدل کابینت آشپزخانه دارند.
  • کابینت با روکش چوب: برخی از کابینت­ هایی که با ام ­دی ­اف ساخته می­ شوند را با چوب طبیعی روکش می ­کنند. با این کار شما کابینت­ هایی با ظاهر چوب طبیعی دارید، ولی هزینه کمتری نسبت به کابینت تمام چوب برای آنها صرف می­ کنید.

کابینت آشپزخانه

کابینت های آشپزخانه از نوع ام دی اف از محبوب ترین نوع کابینت های مصرفی در جهان می باشند. دلیل این محبوبیت را می توان در نوع ساختاری چوب به کار رفته در آن،کابینت آشپزخانه قیمت مناسب، انعطاف پذیری و ایجاد صمیمیت و جذابیت در خانه دانست.

چوب ام دی اف از خرده چوب های مانده و ضایعات مربوط به آن، چسب رزین در فشار و حرارت بالا ساخته می شوند و از این لحاظ در کاهش قطع درختان و حفظ محیط زیست موثر می باشند.

 

 

دوام و مقاومت این نوع از چوب به علت حالت فشردگی در ورقه های آن می باشد، کابینت آشپزخانه ام دی اف مقاومت خوبی در برابر حرارت و رطوبت داشته و به همین علت یک گزینه مطلوب برای محیط کاربری اتاق پخت می باشد.

با چوب انعطاف پذیر انعطاف پذیر ام دی اف می توان انواع طرح های زیبا و دلخواه کابینت را ایجاد نمود.

تهران درب

تهران درب با تولید درب ضد سرقت ایرانی با بالاترین کیفیت و طراحی های بسیار زیبا در انواع مدل های لوکس، مدرن ، گلد و سفارشی در انواع رنگ های چشم نواز با متریال متفاوت از فلز مستحکم تا چوب های طبیعی بلوط، راش، گردوی آمریکایی و … مجموعه ای کامل از انواع درب را برای شما عزیزان فراهم آورده تا متناسب با فضای مورد استفاده بهترین انتخاب را داشته باشید.

کیفیت تضمین شده تهران درب، در تولید انواع درب های ضد سرقت با ویژگی های ضد دیلم، چارجوب متحرک و متریال های بسیار باکیفیت نگرانی شما در انتخاب درب مناسب به حداقل می رساند. شما می توانید بهترین برند درب ضد سرقت ایرانی را از تهران درب خریداری نمایید.

فروشگاه تهران درب تولید کننده انواع درب ضد سرقت ترک ، درب ضد سرقت ایرانی ، درب ضد حریق، درب ضد آب، درب آکوستیک و درب ضد سرقت فلزی همراه با ضمانت و خدمات پس از فروش میباشد تا رضایت مشتریان عزیز را جلب کند. حتی شما میتوایند خرید اینترنتی درب را با سرعت بالا و راحت انجام دهید.

شرکت تهران درب، تولید کننده درب لابی ، درب ضد سرقت ، درب ضد حریق و انواع مختلف درب های داخلی در تهران می باشد. این شرکت خدمات خود را محدود به استان تهران نکرده است و مشتریان مختلفی از نقاط مختلف کشور خرید درب ضد سرقت و سایر درب های ساختمانی را از تهران انجام می دهند. تهران درب، علاوه بر فروش درب ضد سرقت در تهران و سایر استان ها توانسته خدمات خوبی در قبال نصب درب ضد سرقت و درب های داخلی را نیز در استان های دیگر انجام دهد.

تهران درب عرضه کننده انواع: درب ضد سرقت ، درب ضد سرقت برجسته، درب ضد سرقت CNC ، درب ضد سرقت لامینوکس، درب ضد سرقت 2 لنگه، درب ضد سرقت 1.5 لنگه، درب ضد سرقت فلزی، درب اتاق خواب ،  درب ملامینه، درب hdf اتاق خواب، درب اتاق خواب با رنگ پوششی ، درب اتاق خواب با روکش راش ، درب اتاق خواب با رویه پی وی سی ، درب اتاق خواب شیشه خور ، در سرویس بهداشتی ، درب ضد آب abs ، درب ضد آب pvc ، درب ضد آب وکیوم، درب اداری ، درب هتلی، درب بیمارستانی، درب آکوستیک، درب داخلی اداری، درب ورودی، درب لابی ، درب فرفروژه، درب ویلایی، درب چوبی، درب فلزی، درب خروج اضطراری و چهارچوب درب با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت می­باشد.

تهران درب، آماده ثبت سفارش همکاران، پیمانکاران و شرکت های ساختمانی برای انواع درب ضد سرقت شامل: درب ضد سرقت ارزان، درب ضد سرقت ترک، درب ضد سرقت لوکس، در ضد سرقت ایران، درب ABS ، درب ضد آب  درب abs ساده و درب ای بی اس قابداردرب HDF  درب اچ دی اف ساده، درب hdf روکش pvc، درب HDF  روکش ملچ و رنگی درب ملچ ، درب تمام چوب، درب لیزری خام و رنگ شده، درب آکوستیک (عایق صدا) در ضد حریق، چهارچوب اتاقی، چهارچوب کمد دیواری، درب PVC ، درب پی وی سی برجسته، درب pvc  برجسته نگین دار، درب روکش pvc در انواع ضخامت درب  HPL، درب ملامینه و درب ضد خش با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در کمترین زمان تحویل است

سوالات متداول:

سبک‌های کلی کابینت آشپزخانه کدامند؟

به صورت کلی انواع کابینت به دو سبک مدرن و کلاسیک تقسیم می‌شوند و همه مدل‌ها در این دو گروه جای می‌گیرند. ساختار کابینت آشپزخانه چه در سبک کلاسیک و چه در مدرن از دو بخش اصلی “بدنه کابینت و درب” تشکیل شده است. بدنه‌ها در تمامی کابینت‌های آشپزخانه یکسان هستند و چیزی که به کابینت مدل خاصی می‌دهد نوع درب آن است.

محبوب‌ترین نوع کابینت کدام است؟

کابینت‌های ام‌دی‌اف به دلیل نوع ساختاری چوب به کار رفته در آن، قیمت مناسب، انعطاف‌پذیری، تنوع و ایجاد صمیمیت و جذابیت در خانه، از محبوب‌ترین نوع کابینت‌ها هستند و بسیار رواج دارند.

چرا کابینت ام‌دی‌اف در حفظ محیط زیست موثر است؟

چوب ام‌دی‌اف از خرده چوب‌های مانده و ضایعات مربوط به آن، چسب رزین در فشار و حرارت بالا ساخته می‌شود و از این لحاظ در کاهش قطع درختان و حفظ محیط زیست موثر می‌باشند.

ویژگی‌های کابینت pvc چیست؟

وزن سبک، مقاومت بالا در مقابل حرارت و رطوبت، نصب آسان، ضدخش بودن و طول عمر بالا از جمله مزایای این نوع کابینت هستند. اما عیب آن تجزیه‌ناپذیری ورق‌های PVC و آسیب‌رسانی به محیط زیست است. همچنین قیمت این نوع کابینت از ام‌دی‌اف بالاتر است.

معایب کابینت‌های های‌گلاس چیست؟

این مدل به نسبت سایر مدل‌ها در برابر جذب گردوغبار مقاوم‌تر است، اما اثر انگشت بر روی آن می‌ماند. بهتر است کابینت‌های گلاس سفید یا نقره‌ای انتخاب کنید،  زیرا رنگ‌های روشن اثر انگشت را کمتر نشان می‌دهند و تمیز کردن آن‌ها به راحتی با یک دستمال نیمه مرطوب انجام می‌شود.

کابینت‌های ممبران برای چه فضاهایی مناسب است؟

از جمله ویژگی‌های کابینت کلاسیک ممبران را می‌توان طرح‌های شلوغ، پر زرق و برق، طراحی برجسته، پوشش وکیوم، کشو و محفظه‌های زیاد، طرح بخشیدن به دستگیره‌ها و درب و سرستون دانست. اگر به دنبال طراحی آشپزخانه کلاسیک و مدل کابینت آشپزخانه ایرانی جدید هستید، این مدل کابینت برای شما مناسب است.

ویژگی‌های کابینت فلزی چیست؟

مقاومت این کابینت در برابر حرارت، زنگ‌زدگی و آلودگی بسیار بالاست. علاوه بر آن عمر استیل طولانی بوده و هزینه‌ای صرف نگهداری آن نمی‌شود.

بهترین زمان برای تمیز کردن کابینت ام‌دی‌اف چه زمانی است؟

بهترین زمان تمیز کردن آن سریعاً پس از آلوده شدن است. قبل از جذب آلودگی بهتر است آن را تمیز کنید.

سطح کابینت چوبی را چگونه تمیز کنیم؟

برای پاک کردن آلودگی از سطح کابینت چوبی می‌توانید از محلول رقیق سرکه سفید و آب یا مایع ظرفشویی و آب استفاده کنید. این محلول‌ها به رنگ کابینت آسیب نمی‌زنند و ظاهر زیبای آن را خراب نمی‌کنند.

چرا نباید از ورق هایگلاس به عنوان صفحه کابینت استفاده کرد؟

زیرا مقاومت های‌گلاس در برابر ضربه و خراشیدگی پایین است. تنها بدنه و درب کابینت باید از این جنس انتخاب شوند.

جنس کابینت‌های با روکش چوب چیست؟

برای ساخت این نوع کابینت، بخش‌های قابل رویت از ورق‌های ام‌دی‌اف با روکش چوب ساخته می‌شود.

رنج قیمتی کابینت‌ها چگونه است؟

کابینت چوبی، با روکش چوب، ممبران، های‌گلاس، ام‌دی‌اف و فلزی، به ترتیب از گران‌ترین تا ارزان‌ترین هستند.

 

 

تهران درب

تهران درب، وابسته به هلدینگ فانوس دیزاین، با بیش از یک دهه سابقه فعالیت درخشان در صنعت ساخت و ساز، آماده ارائه خدمات ساختمانی و دکوراسیون داخلی، به هموطنان عزیز و سازمان ها، شرکت ها و مراکز تجاری می­باشد.

مفتخریم به شما همراهان گرامی اعلام کنیم با داشتن نیروهایی مجرب و متخصص در بخش طراحی داخلی و اجرای پروژه های مسکونی گرفته تا طراحی داخلی دکوارسیون اداری و حتی دکوراسیون تجاری آماده خدمت رسانی به شما عزیزان خواهیم بود .

تهران دکور …. طراحی رویاهای شما

نوسازی داخلی ساختمان مراحل و انجام آن قبل از عمل دکوراسیون انجام می­شود و شامل خدمات ساختمانی، همچون: نصب درب ضد سرقت، ایزوگام، برقکشی ساختمان، تخریب ساختمان، دیوارکشی ساختمان، ساخت استخر، سرامیک و کاشی، سنگ ساختمان، عایق، قیرو گونی، لوله کشی ساختمان، نصب دوربین مداربسته، نمای ساختمان، کناف همچین اراته خدمات دکوراسیون، با مجربترین کارشناسان هلدینگ فانوس، همچون : آینه کاری ، دکوراسیون، سقف کاذب، نقاشی ساختمان، نورپردازی ساختمان، پارکت و لمینت، پنجره دوجداره، پوستر، کابینت، کمد دیواری، کناف، گچبری و گچکاری و … می باشد

 

تهران دکور …. طراحی رویاهای شما

با متخصصان تهران درب همراه باشید.

آنچه شما خواسته اتید ماساختیم …. تهران دکور

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید