ایزوگام چیست ؟

ایزوگام چیست

ایزوگام چیست ؟

ایزوگام نوعی پوشش مقاوم از قیر و الیاف های مختلف مصنوعی می‌باشد که به وسیله حرارت به سطح مورد نظر چسبانده می‌شود. ایزوگام پوشش بسیار مقاومی برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت می‌باشد که معمولا عمر آن حدود ۱۰ سال می‌باشد. همچنین امروزه در بیشتر ساختمان‌ها در مرحله  پی و فونداسیون و در ایزولاسیون دیوارها، سرویس‌ها و پشت بام، ایزولاسیون یک لایه عایق رطوبتی صورت می‌گیرد و تا ۴۰ سال پیش عایق بندی رطوبت ساختمان‌ها که به صورت سنتی با استفاده از قیر و آسفالت انجام می گرفت و مقاومت بسیار خوبی را نداشتند. امروزه با پیدایش عایق های مختلف ایزوگام جای خود را به این عایق های مقاوم و بادوام دادند. با رنگ و صنعت همراه باش ….

 

عایق بندی رطوبتی ساختمان‌ها که تا چهل سال گذشته به صورت سنتی، با آسفالت و قیر گونی انجام می‌گرفت با پیدایش عایق‌های رطوبتی و مزیت‌های این نوع عایق‌ها به تدریج جای خود را به این عایق‌ها دادند. امروزه در بیش‌تر ساختمان‌ها چه در مرحلهٔ پی و فونداسیون و چه در ایزولاسیون دیوارها، سرویس‌ها و پشت بام، ایزولاسیون با لایه عایق رطوبتی ایزوگام انجام می‌گردد. برای آن که دقیقتر بدانیم ایزوگام چیست باید تاریخچه آن را مرور کنیم. حفاظت از سکونت گاه در برابر رطوبت از همان ابتدای روبرو شدن انسان با پدیده بارندگی اولویت بوده‌است. بشر مجبور بوده برای جلوگیری از بوی نامطبوع و حشره، محل زندگی خود را در مقابل رطوبت محافظت کند.

 

در گزارش‌ها باستان‌شناسی از بقایای سکونت گاه‌های کشف شده نشانه‌های زیادی وجود دارد. نشانه‌هایی که ثابت می‌کند انسان از ترکیب قیر معدنی با نوعی خاک رس (با دانه‌های ریز) بهره می‌گرفته‌است. آمیخته‌ای از قیر پخته شده و خاک رس جهت عایق بندی رطوبتی (waterproofing) و حتی به عنوان ملات به چشم می‌خورد. این نشانه‌ها مربوط به دوره ایلامی است.

 

ایزوگام به انگلیسی

احتمال می‌رود ایزوگام در ابتدا یک نام خاص و ابداعی بوده‌است. اما طول زمان معنی عام به خود گرفته‌است، بنابراین نمی‌توان معادل دقیقی در زبان انگلیسی برای آن بکار برد. از میان مواردی که هم‌معنی ایزوگام به کار برده می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

Waterproof به معنی ضدآب یا دافع آب یا Waterproofing به معنی ضدآب کردن. فرایندی که طی آن، یک جسم یا سطح، ضدآب و مقاوم در برابر آب گردد. هر دوی این اصطلاح‌ها بیشتر مصداق عایق رطوبتی می‌باشند و همان‌طور که گفته شد، عایق رطوبتی اصطلاحی کلی و گسترده بوده و ایزوگام تنها یکی از انواع آن می‌باشد که مخصوص ساختمان است؛ بنابراین استفاده از این اصطلاح نمی‌تواند معادل دقیق ایزوگم باشد. برای مثال waterproof backpack (کوله پشتی ضدآب، waterproof shoes (کفش ضدآب) waterproof watch (ساعت ضدآب) و .. موارد استفاده از این اصطلاح هستند.

Isolationایزولاسیون پایه معنی پوشاندن سطح پشت‌بام‌ها، دیوار و کف زمین می‌باشد که توسط یک یا چند لایه با استفاده از عایق‌ها صورت می‌گیرد تا از نفوذ رطوبت و آب به لایه زیرین جلوگیری کند. این اصطلاح نیز مترادف عایق رطوبتی بوده و نمی‌تواند معنی دقیقی برای ایزوگام باشد.

ایزوگام پیدا نکنید.

تهران درب

تهران درب، وابسته به هلدینگ فانوس دیزایین، با بیش از یک دهه سابقه فعالیت درخشان در صنعت ساخت و ساز، آماده ارائه خدمات ساختمانی و دکوراسیون داخلی، به هموطنان عزیز و سازمان ها، شرکت ها و مراکز تجاری می­باشد.

مفتخریم به شما همراهان گرامی اعلام کنیم با داشتن نیروهایی مجرب و متخصص در بخش طراحی داخلی و اجرای پروژه های مسکونی گرفته تا طراحی داخلی دکوارسیون اداری و حتی دکوراسیون تجاری آماده خدمت رسانی به شما عزیزان خواهیم بود .

نوسازی داخلی ساختمان مراحل و انجام آن قبل از عمل دکوراسیون انجام می­شود و شامل خدمات ساختمانی، همچون: نصب درب ضد سرقت، ایزوگام، برقکشی ساختمان، تخریب ساختمان، دیوارکشی ساختمان، ساخت استخر، سرامیک و کاشی، سنگ ساختمان، عایق، قیرو گونی، لوله کشی ساختمان، نصب دوربین مداربسته، نمای ساختمان، کناف همچین اراته خدمات دکوراسیون، با مجربترین کارشناسان هلدینگ فانوس، همچون : آینه کاری ، دکوراسیون، سقف کاذب، نقاشی ساختمان، نورپردازی ساختمان، پارکت و لمینت، پنجره دوجداره، پوستر، کابینت، کمد دیواری، کناف، گچبری و گچکاری و … می باشد.

برای مشاوره و بازدید رایگان با مشاوران تهران درب در قسمت تماس با ما ، تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید