تاریخچه ایزوگام در ایران

تاریخچه ایزوگام در ایران

تاریخچه ایزوگام در ایران

تاریخچه ایزوگام

در گذشته در ایران برای عایق نمودن ساختمان از روش سنتی كاه گل در سقف ها استفاده می کردند، که البته اکنون از قیرگونی و آسفالت برای این امر استفاده می شود.

در سال ۱۳۵۰ در ایران شرکتی به نام  ایزوران با هدف تولید الیاف شیشه جهت عایق بندی حرارتی و برودتی با کمک دانش فنی روز آلمان و با همکاری متخصصین آلمانی  تاسیس شد.

ولی با گذشت زمان و به دلیل گسترش شهرنشینی و افزایش ساختمان سازی، نیاز به یک عایق بندی با کیفیت تر بجای روش های سنتی باشد و همینطور علاوه بر کیفیت بهتر، از نصب راحت تری برخوردار باشد، بیشتر احساس می شد.

به همین دلیل شرکت ایزوران در سال ۱۳۵۴ با تولید انواع مختلف عایقهای رطوبتی به اسم ایزوگام پرداخت و متخصصین خود را به کشور ایتالیا جهت دسترسی به دانش فنی برای تولید ایزوگام فرستاد و به ساخت واحد تولید ایزوگام با ظرفیت ۳ میلیون مترمربع در سال را شروع کرد .

پس از اینکه ماشین آلات تولید عایق رطوبتی از کشور ایتالیا خریداری و نصب و راه اندازی شد، و به بهره برداری بالایی رسید، شرکت رسما شروع نمود به فعالیت تولید عايق پيش ساخته .

در سالهای بعد، ( سال ۱۳۷۰ ) شرکت با بهره گیری از فاز اول تولید خود، تولید ایزوگام را در شهرستان دلیجان بومی سازی کرد.

به دلیل کیفیت بالا و حجم زیاد محصولات در این شرکت، شهرستان دلیجان یک شاخصی معتبر برای تولید نمودن ایزوگام، در ایران به حساب می آید.

 

به این دلیل که به تامین کنندگان مواد اولیه  نزدیک است ،کارخانه های متعددی در زمینه تولید ایزوگام در این شهرستان شروع به کار نموده اند و ناحیه دلیجان قطب ایزوگام ایران محسوب می شود و ایزوگام دلیجان با سابقه ترین بند تولید ایزوگام در ایران می باشد.

ایزوگام چیست ؟

ایزوگام نوعی پوشش مقاوم از قیر و الیاف های مختلف مصنوعی می باشد که با حرارت دادن  برسطح بستر بام چسبانده میگردد

تا از نفوذ کردن آب و رطوبت به بستر زیر خود جلوگیری نماید و معمولا عمر مفید آن در حدود ۱۰ سال است. همینطور امروزه در اکثر ساختمان‌ها در زمان پی و فونداسیون و نیز در ایزوله و ایمن سای در برابر رطوبت دیوارها ،سرویس‌های بهداشتی، استخر و در پشت بام، برای ایزوله کردن دیوارها و سطوح ایزوگام استاده میشود .

ایزوگام یک فناوری صنعتی و متکی بر دانش روز میباشد که پس از عبور از آزمون های پیاپی در آزمایشگاه‌های کارخانه های فراوری به بالاترین کارایی خود رسیده است و نسبت پایداری خود را بالا برده است.

ایزوگام پیدا نکنید.

تهران درب

تهران درب، وابسته به هلدینگ فانوس دیزایین، با بیش از یک دهه سابقه فعالیت درخشان در صنعت ساخت و ساز، آماده ارائه خدمات ساختمانی و دکوراسیون داخلی، به هموطنان عزیز و سازمان ها، شرکت ها و مراکز تجاری می­باشد.

مفتخریم به شما همراهان گرامی اعلام کنیم با داشتن نیروهایی مجرب و متخصص در بخش طراحی داخلی و اجرای پروژه های مسکونی گرفته تا طراحی داخلی دکوارسیون اداری و حتی دکوراسیون تجاری آماده خدمت رسانی به شما عزیزان خواهیم بود .

نوسازی داخلی ساختمان مراحل و انجام آن قبل از عمل دکوراسیون انجام می­شود و شامل خدمات ساختمانی، همچون: نصب درب ضد سرقت، ایزوگام، برقکشی ساختمان، تخریب ساختمان، دیوارکشی ساختمان، ساخت استخر، سرامیک و کاشی، سنگ ساختمان، عایق، قیرو گونی، لوله کشی ساختمان، نصب دوربین مداربسته، نمای ساختمان، کناف همچین اراته خدمات دکوراسیون، با مجربترین کارشناسان هلدینگ فانوس، همچون : آینه کاری ، دکوراسیون، سقف کاذب، نقاشی ساختمان، نورپردازی ساختمان، پارکت و لمینت، پنجره دوجداره، پوستر، کابینت، کمد دیواری، کناف، گچبری و گچکاری و … می باشد.

برای مشاوره و بازدید رایگان با مشاوران تهران درب در قسمت تماس با ما ، تماس بگیرید.

ایزوگام چیست

مواد تشکیل دهنده ایزوگام

این نکته نیز جالب توجه میباشد  که تا حدود ۴۰ سال قبل عایق بندی در ساختمان ها  به صورت سنتی و با استفاده از قیر و گونی و آسفالت صورت میگرفت، ولی به دلیل ضعفهای قیر نبود گونی مرغوب و همچنین ترکیب نامناسب این دو به صورت دستی، مقاومت مناسبی را نداشتند ساختمان را با مشکلات بیشماری مواجه میکردند . تا به مرور زمان و ساخت انواع مختلف عایق های ایزوگامی جای خود را به این نوع عایق های مستحکم و بادوام داد.

ایزوگام چیست

ایزوگام از لایه های مختلف  تشکیل شده  که موجب گردیده تا مقاومت بسیار بالاتری در مقابل ، باران ، برف و هر نوع رطوبت داشته باشد .

ایزوگام ها هر کدام با توجه به نوع محصول به شکل تک لایه یا دو لایه تولید میشوند که تیشو و پلی آستر درون تشتک قیر قرار میگیرند و بعد با مواد پرایمری و یا قیر دمیده آغشته شده و در آخر خروجی ضخامت ایزوگام تنظیم میگردد.

در مرحله بعد  آلومینیم روی  لایه آغشته به مواد چسبانده شده و وارد حوض آب سرد شده تا سرد شود شود و بعد نیز پلاستیک به لایه پشتی آن اضافه گردیده و ایزوگام در نهایت وارد آسانسور ذخیره سازی میگردد.

پایان کار فن‌های خشک‌کن عملیات خشک کردن ایزوگام راصورت داده تا آن را بشود رول کرده و به صورت مخروطی درآورده.

 

ایزوگام چیست ؟

ایزوگام به دلیل سبکی و مقاومت بالا به تنهایی یک عایق رطوبتی کامل است و در جاهای مختلف ساختمان نظیر پشت بام‌ها ،

ایرانیت، ساختمان ، استخر،  مخازن آب ، تونل‌ها ، کانال‌های آبیاری ، سرویس‌ بهداشتی ، سردخانه‌ ، سدها ،

پل‌های هوایی و باند فرودگاه ، پارکینگ‌ طبقاتی ، مرغداری‌ ، لوله‌های آب گاز ،  دامداری‌ و … مورد استفاده قرار میگیرد.

ایزوگام به نسبت روش های قدیمی تر بهتر اجرا میشود و و در هنگام اجرا خطرات کمتری دارد و به با وجود روکش نازکی که بر روی آن وجود دارد در هنگام تردد  قیر به کفش افراد نمیچسبد.

همینطور روکش آلومینیومی آن موجب جذب حرارت کمتری به ساختمان میشود با وجود اینکه خودش بسیار گرم می گردد.

شاید دلیل اصلی ظهور ایزوگام درصنعت را بشود نیاز به حافظت دربرابر رطوبت، نبود گونی مرغوب و کم کردن مراحل حرارت دادن ( روش های قدیم عایق کاری ) و امتیازاتی نیز مانند تردد آسان و جذب حرارت کمتر بر ساختمان دانست.

مجموعه ایزوگام دلیجان اجرا کننده انواع ایزوگام ساختمان ، عایق کاری های پی ساختمان عایق کاری استخرها ، عایق کردن لوله های آب و گاز و … میباشد و شما میتوانید از صفحه لیست قیمت ایزوگام خدمات تعرفه ها  را مشاهده نمایید.

عایق رطوبتی یک نوع پوشش لایه ای است که به شکل پیش ساخته و به صورت رول یا شیت تولید شده و با سایز های گوناگون به مشتریان عرضه می شود. عایق های رطوبتی انواع و ترکیبات گوناگونی دارند ولی کار اصلی همه آن ها مانند عایق رطوبتی جذب آب و رطوبت به خود است. عایق رطوبتی کولر آبی از فوم تمام پلی استایرن تشکیل شده است که مقاومت بالایی در مقابل رطوبت و حرارت دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید