ترمیم ایزوگام یا نصب جدید ایزوگام

ترمیم ایزوگام یا نصب جدید ایزوگام

ترمیم ایزوگام یا نصب جدید ایزوگام

ترمیم ایزوگام مقرون به صرفه‌تر است یا اینکه به سراغ نصب ایزوگام جدید برویم؟ این پرسشی است که هنگام عایق بندی قسمت‌های «تر» ساختمان از خود می پرسیم. منظور از قسمت‌های ‌تر همه ی آن جاهایی است که به نوعی با رطوبت و آب سروکار دارند. در قدم اول باید بدانید طول عمر مفید یک عایق رطوبتی استاندارد به طور معمول بین ۱۰ تا ۱۵ سال است. در مرحله بعدی بررسی وضعیت ساختمان و محیط جغرافیایی لزوم ترمیم ایزوگام و یا نصب ایزوگام جدید را مشخص می کند.

در این مطلب موارد زیر را می خوانیم :

ترمیم ایزوگام یا نصب ایزوگام جدید؟

ترمیم ایزوگام و انواع آسیب‌های ایزوگام

ترمیم ایزوگام با ایزوگام کار حرفه ایی

روش‌های ترمیم ایزوگام

آیا ترمیم ایزوگام مقرون به صرفه است؟

ترمیم ایزوگام یا نصب ایزوگام جدید؟

زمانی که این عایق رطوبتی دچار آسیب می‌شود، جریان آب بلافاصله در ساختمان نفوذ خواهد کرد. گاهی اوقات می توان با ترمیم قسمت آسیب دیده، از نصب ایزوگام جدید چشم پوشی کرد. برای تشخیص خرابی این عایق رطوبتی کافی است تا مقداری آب بر روی آن بریزید. در این صورت حوضچه‌های کوچکی در سطح آن بوجود خواهد آمد؛ چنانچه شکاف عمیق باشد، رطوبت به اعماق ساختمان نفوذ خواهد کرد.

ترمیم ایزوگام یا نصب ایزوگام

ترمیم ایزوگام و انواع آسیب‌های ایزوگام

برای اینکه بفهمید آیا به ترمیم ایزوگام نیاز دارید یا خیر؟ باید با انواع آسیب‌های این عایق رطوبتی آشنا شوید. به دلیل شرایط جوی و یا حتی نصب نامناسب ممکن است پس از مدتی بر روی آن ترک هایی ایجاد شود. این محصول به عنوان عایق پشت بام کاربرد بسیار زیادی دارد. در چنین شرایطی قرار دادن اجسام سنگین مانند قطعات فلزی و یا کولرهای آبی، زمینه را برای آسیب آن فراهم می آورند.

 

از آنجا که در ترکیبات ایزوگام از قیر استفاده می‌شود؛ در ساعات گرم تابستان از میزان آسیب پذیری بیشتری برخوردار است.

 

بنابراین توصیه می‌شود در این ساعات از قرار دادن اجسام سخت و سنگین بر روی آن خودداری کنید. از دیگر آسیب‌های این عایق رطوبتی می توان به طبله کردن اشاره کرد. منظور از طبله کردن همان برآمدگی عایق پشت بام است که در اثر نصب نادرست و نفوذ رطوبت و آب بوجود می آید.

ترمیم ایزوگام با ایزوگام کار حرفه ایی

از دیگر دلایلی که منجر به ترمیم ایزوگام و یا نصب ایزوگام جدید می‌شود، وجود چین و چروک در این عایق رطوبتی است. به یاد داشته باشید حتی اگر از بهترین انواع عایق رطوبتی استفاده کنید اما نصب آن با کیفیت انجام نشود، در کوتاه‌ترین مدت دچار مشکل خواهید شد.

 

مهارت نصاب ایزوگام در نصب انواع عایق یکی از عوامل مهم برای افزایش طول عمر آن است.

سهل انگاری در این کار باعث جدا شدن لایه‌های عایق و در نتیجه نفوذ رطوبت و آب خواهد شد.

همچنین وجود ترک و شیار بر روی سطح پشت بام و یا هر قسمت دیگری در ساختمان روند نصب ایزوگام را با مشکل مواجه می‌کند.

این موارد شایع‌ترین دلایلی است که سبب می‌شود در کوتاه‌ترین زمان به ترمیم ایزوگام و یا نصب ایزوگام جدید نیاز داشته باشید.

روش‌های ترمیم ایزوگام

نصاب ایزوگام پس از مشاهده وضعیت عایق رطوبتی با بهره گیری از چند روش اقدام به ترمیم ایزوگام خواهد کرد. در این راستا با استفاده از لایه‌های جدید و همچنین چسب ایزوگام، فرآیند ترمیم انجام خواهد شد. چسب ایزوگام با هدف درزگیری عایق انجام می‌شود. از سویی دیگر طول عمر آن را به طور قابل ملاحظه‌ایی افزایش خواهد داد. این چسب از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است. از دیگر انواع عایق رطوبتی که می تواند در درزگیری و لکه گیری ایزوگام موثر باشد، چسب‌های ماستیک هستند. این چسب در انواع زیر به بازار عرضه می‌شود.

قیری- سرد

قیری- گرم

پلی یورتان

استفاده از این محصول نیاز به مهارت دارد. ایزوگام کار باید در کار خود سرعت بالایی داشته باشد. استفاده از انواع چسب رطوبتی به طور چشمگیری می‌تواند در کاهش هزینه‌ها موثر باشد. یکی از مهم‌ترین مزیت هایی چسب ایزوگام این است که بدون حرارت به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا ترمیم ایزوگام مقرون به صرفه است؟

پاسخ این سوال تا حدود بسیار زیادی به وضعیت ساختمان، کیفیت نصب و عمر ایزوگام بستگی دارد. ترمیم ایزوگام در صورتی مقرون به صرفه خواهد بود که وضعیت کلی آن از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. مهم‌ترین مزیت ترمیم ایزوگام این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. همچنین در صورت سالم بودن سایر نقاط، روشی مقرون به صرفه و کاربردی است.

در غیر این صورت ممکن است با ترمیم قسمتی از این عایق رطوبتی، پس از مدتی کوتاه ناحیه دیگری نیاز به ترمیم داشته باشد. در این صورت نه تنها صرفه جویی در کار نخواهد بود بلکه هزینه‌های اضافی نیز به شما تحمیل خواهد شد. به طورکلی ترمیم ایزوگام به دو روش لکه گیری و عایق کاری کامل انجام می‌شود.

ترمیم ایزوگام یا نصب ایزوگام

ترمیم ایزوگام و معایب آن

در فرایند ترمیم ایزوگام، کار برروی لایه‌های پیشین صورت می گیرد؛ این امر منجر به ایجاد بار اضافی خواهد شد. بار اضافی بر روی پشت بام ساختمان‌های قدیمی احتمال فرو ریختن آن را افزایش خواهد داد. برای این منظور بهتر است با یک نصاب ایزوگام حرفه ایی مشاوره داشته باشید. همچنین احتمال بلند شدن لایه‌های جدید از روی لایه‌های قدیمی وجود دارد. سطوحی که سالم هستند، زمینه را برای طول عمر بیشتر این عایق رطوبتی فراهم می کنند. با ترمیم ایزوگام امکان بررسی سطوح وجود ندارد. گاهی اوقات با استفاده از حرارت، ایزوگام قبلی از روی سطح برداشته می‌شود و از آن به صورت قطعه ایی از لایه‌های جدید استفاده می‌کنند.

ترمیم ایزوگام نیاز به شرایط خاص دارد که از آن جمله می توان به این موارد اشاره کرد:

 

شیب سقف

میزان چسبندگی لایه‌های قبلی و لایه‌های جدید

خشک بودن لایه‌های قدیمی

عدم وجود چین و چروک در سطح لایه‌های قبلی.

ترمیم ایزوگام در مقایسه با نصب ایزوگام جدید

زمانی که دیگر ایزوگام خاصیت عایق بندی خود را از دست می دهید باید به فکر نصب ایزوگام جدید افتاد. برای این منظور اولین مرحله این است که لایه‌های قبلی از روی سطح جدا شوند؛ این امر به دلیل انجام زیرسازی اهمیت دارد. وجود هرگونه آسیب مانند ترک، شکاف و یا ضربه بر روی سطح مورد نظر باعث می‌شود عایق رطوبتی عملکرد درستی نداشته باشد. جدا کردن لایه‌های ایزوگام قدیمی با استفاده از شعله و حرارت انجام خواهد شد. شاید این کار کمی زمان بر باشد، اما در نهایت سبب خواهد شد تا از بارش برف و باران لذت ببرید.

 

برای نصب ایزوگام جدید، سقف پشت بام و یا هر سطح دیگری باید کاملا هموار باشد و هیچگونه شکافی در آن دیده نشود؛ وجود هر گونه شکاف باعث باز شدن لایه‌های عایق خواهد شد. ایزوگام‌کار با استفاده از انواع عایق مانند چسب ماستیک اقدام به درزگیری خواهد کرد.

 

تهران درب

تهران درب، وابسته به هلدینگ فانوس دیزایین، با بیش از یک دهه سابقه فعالیت درخشان در صنعت ساخت و ساز، آماده ارائه خدمات ساختمانی و دکوراسیون داخلی، به هموطنان عزیز و سازمان ها، شرکت ها و مراکز تجاری می­باشد.

مفتخریم به شما همراهان گرامی اعلام کنیم با داشتن نیروهایی مجرب و متخصص در بخش طراحی داخلی و اجرای پروژه های مسکونی گرفته تا طراحی داخلی دکوارسیون اداری و حتی دکوراسیون تجاری آماده خدمت رسانی به شما عزیزان خواهیم بود .

نوسازی داخلی ساختمان مراحل و انجام آن قبل از عمل دکوراسیون انجام می­شود و شامل خدمات ساختمانی، همچون: نصب درب ضد سرقت، ایزوگام، برقکشی ساختمان، تخریب ساختمان، دیوارکشی ساختمان، ساخت استخر، سرامیک و کاشی، سنگ ساختمان، عایق، قیرو گونی، لوله کشی ساختمان، نصب دوربین مداربسته، نمای ساختمان، کناف همچین اراته خدمات دکوراسیون، با مجربترین کارشناسان هلدینگ فانوس، همچون : آینه کاری ، دکوراسیون، سقف کاذب، نقاشی ساختمان، نورپردازی ساختمان، پارکت و لمینت، پنجره دوجداره، پوستر، کابینت، کمد دیواری، کناف، گچبری و گچکاری و … می باشد.

برای مشاوره و بازدید رایگان با مشاوران تهران درب در قسمت تماس با ما ، تماس بگیرید.

ترمیم ایزوگام یا نصب ایزوگام

نصب ایزوگام جدید، مزایا و معایب آن

از جمله مهمترین مزایای نصب ایزوگام جدید نسبت به ترمیم ایزوگام این است که از ایجاد بار اضافی بر روی سقف جلوگیری می کند. در مرحله بعدی امکان تعمیر سقف به طور اساسی وجود دارد. برای بهره مندی از مزایای نصب ایزوگام جدید بهتر است از انواع مرغوب آن استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود از نصاب ایزوگام حرفه ایی برای این منظور کمک بگیرید تا نصب این عایق رطوبتی به درستی اجرا شود. توجه به شیب مکان هایی مانند پشت بام نیز مهم است. در صورت نبود شیب مناسب، آب حاصل از بارش برف و باران بر روی آن جمع خواهد شد.

 

توجه :

عایق کاری قسمت هایی از بام که برای قرار گرفتن کولر و کانال‌های آن در نظر گرفته می شوند باید به دقت انجام شود. برای این منظور بهتر است پایه‌های کولر را بر روی اجسامی مانند موزاییک قرار دهید. در غیر این صورت وزن این اجسام باعث آسیب ایزوگام خواهند شد. نصب این عایق را در روزهای سرد و بارانی انجام ندهید. این عایق رطوبتی برای چسبیدن به سطح نیاز به گرما و حرارت دارد؛ سرما به طور قابل توجهی میزان چسبندگی آن را کاهش خواهد داد.

 

معایب نصب ایزوگام جدید را می توان به دو مورد خلاصه کرد: در نگاه اول برای تعویض ایزوگام باید هزینه بیشتری پرداخت کنید و در عین حال مدت زمان بیشتری برای نصب نیاز خواهید داشت.

 

ترمیم ایزوگام یا نصب ایزوگام

ترمیم ایزوگام و عایق نانو

از انواع عایق‌های رطوبتی می توان به عایق نانو اشاره کرد. اگر تمایلی به ترمیم ایزوگام ندارید و یا به فکر نصب ایزوگام جدید هم نیستند، بنابراین استفاده از عایق رطوبتی نانو می تواند گزینه مناسبی باشد. این عایق‌ها دامنه گسترده ایی دارند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • عایق‌های نانو ضد زنگ
  • حرارتی
  • ضد خراش
  • آنتی باکتری
  • رطوبتی
  • عایق نانو

همانطور که از نام آن بر می آید در ساخت آن از تکنولوژی نانو بهره گرفته شده است؛ این امر سبب می‌شود تا مقاومتی بیش از انواع عایق‌های دیگر داشته باشد. این محصول وزن زیادی ندارد، مانند انواع عایق ایزوگام آتش زا نیست و در مدت زمان بسیار کمی نصب می‌شود.

قیمت ایزوگام با نصب :

جهت محاسبه قیمت نصب ایزوگام در متراژ های کم (زیر ۵۰ متر) هزینه به صورت چکی (توافقی) محاسبه میگردد.

 

و  نرخ های جدول بالا برای متراژ های بلای ۵۰ متر می باشد

به همین جهت افرادی که در مورد متراژ های کم سوال دارند با شماره های تماس در سایت ارتباط برقرار کنند.

ایزوگام دلیجان برای مشتریان خود  تخفیفاتی نیز در نظر گرفته است.

با در نظر گرفتن شیوه استفاده ایزوگام محصولات تیشو و پلی استر درون تشت قیراندود قرار میگردند. قیمت ایزوگام از این راه محاسبه میشود.

بعد پرایمر یا قیر اشباع می‌شود. همینطور قطر لایه به وسیله مجاری خروجی قرار گرفته در بالای ظرف قیر تنظیم میشود.

بعد از آن صفحه آلومینیم  آغشته شده به مواد چسبیده و درون آب جهت خنک شدن قرار می گردد.

در این مرحله به پلاستیک روکش لایه اضافه میگردد و ایزوگام درون ریل  ذخیره سازی قرار می گیرد.

از آسانسور جهت ذخیره کردن موقتی لایه های ایزوگام در سیستم ، و جلوگیری از وقفه در تولید استفاده می­شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید